1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات بکو

چگونه پمپ آب (واتر پمپ) ماشین لباسشویی را بررسی کنیم؟

422 بازدید
چگونه پمپ آب (واتر پمپ) ماشین لباسشویی را بررسی کنیم؟

پمپ آب در حین چرخه شستشو آب را به گردش درمی‌آورد و آن را در چرخه خشک کردن از ماشین به بیرون پمپ می‌کند. برخی از ماشین لباسشویی از سیستم گردش مجدد برای ترکیب و توزیع مواد افزودنی مانند ماده شوینده یا نرم کننده لباس استفاده می‌کنند. در برخی از مدل ها، چرخه گردش و خشک کردن زمانی آغاز می‌شود که هنوز در دیگ آب وجود دارد، مدل‌های دیگر ابتدا آب را خارج کرده و سپس این چرخه شروع می‌شود.

هشدار: پیش از تلاش برای تست یا تعمیر، اصول ایمنی را مطالعه و رعایت فرمایید.

پیش از تست پمپ، ماشین لباسشویی را از برق کشیده و یا جریان برق را از طریق جعبه فیوز یا پنل مدارشکن قطع نمایید تا دچار برق گرفتگی نشوید. همچنین، منبع تامین آب را از طریق شیرهای ورودی قطع کنید.

برای پر کردن اولیه دیگ ماشین، پمپ درگیر نمی‌شود. پر کردن دیگ وظیفه ی شیر ورودی آب است. چرخه خیساندن لباس‌ها نیز با آب تازه ای انجام می‌شود که توسط شیر ورودی تامین می‌شود، اگرچه پمپ آب ممکن است به طور همزمان کار کند تا آب را در حین اضافه شدن تخلیه نماید.

پمپ آب مسدود شده یا خراب ممکن است موجب ایجاد بسیاری از مشکلات مختلف ماشین لباسشویی شود. توجه شود که در حالی که ممکن است مشکلی به پمپ مربوط باشد، اما ممکن است ناشی از یکی از شلنگ‌های اتصال باشد. هر یک از شلنگ هایی که به پمپ آب وصل می‌شوند، باید بررسی شوند. انسداد ممکن است در هر بخشی از مسیر حرکت آب صورت بگیرد.

دو نوع پمپ وجود دارد: رانش (گرداننده) مستقیم و رانش به کمک تسمه. پمپ نوع رانش مستقیم به صورت مستقیم روی موتور نصب می‌شود و پمپ نوع رانش تسمه ای روی شاسی نصب می‌شود. مدل رانش مستقیم را می‌توان به منظور بررسی کامل باز کرد در حالی که پمپ رانش تسمه ای ممکن است به گونه ای طراحی شده باشد که باز شده یا باز نشود. با این حال، هنوز هم می‌توانید شلنگ‌ها را جدا کرده و موضوع گرفتگی را در آنها بررسی کنید.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669