1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات بکو

چگونه فن کندانسور فریزر را بررسی کنیم؟

703 بازدید
چگونه فن کندانسور فریزر را بررسی کنیم؟

فن کندانسور خارج و در پشت فریزر قرار گرفته است. این فن هوا را در راستای کمپرسور و خط لوله سرکننده می دمد. ممکن است لازم باشد که پنل درسترسی را بردارید تا به این فن دسترسی پیدا کنید.

هشدار: لطفاً پیش از تلاش برای تست یا تعمیر اصول ایمنی را مطالعه کنید.

پیش از تست فن کندانسور، فریزر را از برق بکشید تا از خطر برق گرفتگی در امان باشید.

فن را تمیز کنید. اگر تیغه فن صدمه دیده است، می توان آن را از موتور فن جدا کرده و باید تعویض شود. تیغه فن را بگردانید، باید به نرمی و آزادانه حرکت کند. اگر فن به نرمی حرکت نمی کند، باید فن موتور تعویض شود.

اگر نتوان به فن موتور برای تست دسترسی پیدا کرد، اکنون باید موتور را بردارید. فن موتور با چند پیچ و احتمالاً یک براکت محکم شده است. براکت و پیچ ها را جدا کنید و موتور را به سمت عقب به سمت فشار دهید.

موتور دو یا سه وایر متصل به خود دارد. جای وایرها روی موتور را پیش از جدا کردن آنها علامت گذاری کنید. وایرها به کمک کانکتورها یا یک پریز به ترمینال متصل شده اند. کانکتورها را محکم بکشید تا از ترمینال ها جدا شوند (مراقب باشید که وایرها را نکشید). ممکن است نیاز باشد که از دو عدد دم باریک برای جدا کردن کانکتورها استفاده کنید. کانکتورها و ترمینال را بررسی کنید که فاسد نشده باشند. اگر اینگونه است باید تمیز شده یا تعویض شوند.

 

فن کندانسور فریزر

فن کندانسور فریزر

فن موتور را به کمک مولتی متر از نظر پیوسته شدن مدار بررسی کنید. تنظیمات مولتی متر را روی تنظیمات X10 اهم قرار دهید. یک میله را روی هر ترمینال قرار دهید. در تصویر زیر سه ترمینال وجود دارد، ترمینال وسط برای زمین است و نیازی نیست که تست شود. عقربه مولتی متر باید محلی بین بی نهایت اهم و صفر اهم را نشان دهد. اگر موتور در این تست موفق نشد، باید تعویض شود.

فن کندانسور فریزر 2

فن کندانسور فریزر 2

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669