1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات بکو

چگونه رله کمپرسور در فریزر را بررسی کنیم؟

1012 بازدید
چگونه رله کمپرسور در فریزر را بررسی کنیم؟

چگونه رله کمپرسور در فریزر را بررسی کنیم؟

نمایندگی تعمیرات بکو – رله کمپرسور، موجب استارت زدن کمپرسور می‌شود. رله خراب ممکن است موجب شود که کمپرسور پیش از استارت نهایی، چندین بار تلاش کند استارت بزند یا در کل اصلاً استارت نزند. این رله از طریق بخش پشتی فریزر  قابل دسترسی است. در شکل زیر کمپرسور با علامت A علامت گذاری شده است و رله در جعبه ترمینال است که در محلی که برچسب B دارد قرار گرفته است.

هشدار: پیش از تلاش برای تست یا تعمیر، لطفاً اصول ایمنی را مطالعه کرده و رعایت کنید

چگونه رله کمپرسور در فریزر را بررسی کنیم؟ پیش از تلاش برای تست موتور کمپرسور، فریزر را از برق بکشید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود. همچنین اگر کمپرسور از خازن استفاده می‌کند، ممکن است خازن بار الکتریکی کشنده ای داشته باشد. تا زمانی که خازن‌ها را تخلیه بار نکرده اید، به ترمینال‌ها دست نزنید.

رله کمپرسور

رله کمپرسور را با برداشتن جعبه پوشش ترمینال پیدا کرد. این پوشش با کشش یا با بست نگهدارنده در جای خود سفت شده است.

جعبه پوشش

زیر پوشش ترمینال، رله کمپرسور فریزر (که با برچسب A نشان داده شده است)، محافظ اضافه بار (با برچسب B) و ترمینال‌های الکتریکی کمپرسور موتور قرار دارند.

پوشش ترمینال

چگونه رله کمپرسور در فریزر را بررسی کنیم؟ رله کمپرسور را با کشیدن مستقیماً از کمپرسور جدا کنید.

کمپرسور

وایر را بکشید و از ترمینال کناری رله جدا کنید. وایر با یک بست یا کانکتور وصل شده است. کانکتور را محکم بکشید و وایر را نکشید. ممکن است نیاز باشد از دو عدد دم باریک استفاده کنید.

کانکتور و ترمینال را از نظر فاسد شدگی بررسی کنید. اگر هر یک فاسد شده باشد، باید تعویض شود.

دو نوع رله وجود دارد که با آن مواجه می‌شوید، نوع وایر کوئل و نوع حالت جامد. اگر رله یک وایر کوئل برجسته داشته باشد، می‌توان آن را از نظر اتصالی بررسی نمود. در غیراین صورت، رله طراحی حالت جامد دارد و نیازمند تجهیزات تخصصی برای تست است.

به کمک یک مولتی متر، رله کمپرسور را از نظر اتصالی بررسی کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید.

در حالی که رله برعکس است، میله‌ها را درون ترمینال‌های دارای برچسب «S» و «M» قرار دهید. عقربه مولتی متر باید تقریباً صفر اوهم را نشان دهد و این نشان دهنده ی اتصالی یا پیوستگی جریان است (یا اگر از تست اتصالی استفاده می‌کنید، چراغ باید روش شود).

مولتی متر

در حالی که میله‌ها هنوز در جای خود قرار دارند، رله را برگردانید. باید صدای کلیک درگیر شدن سوئیچ مغناطیسی را بشنوید. مولتی متر باید اکنون بی نهایت را نشان دهد (یا چراغ ابزار تست نباید روشن شود).

رله را برعکس کنید و میله را روی ترمینال S قرار دهید و آن را روی ترمینال کناری با برچسب L قرار دهید.

ترمینال S

ترمینال S

اکنون مولتی متر باید تقریباً صفر اوهم را نشان دهد (یعنی اتصالی). رله را برگردانید و عقربه مولتی متر باید به بی نهایت تغییر کند.

با برعکس کردن رله، یک میله را روی ترمینال L و میله دیگر را روی ترمینال با برچسب M قرار دهید.

ترمینال L

ترمینال L

مولتی متر باید صفر اوهم را نشان دهد. رله را برگردانید و عقربه باید مجدداً روی صفر اوهم بایستد. اگر رله کمپرسور از تمام این تست‌ها موفق بیرون نیامد، باید تعویض شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669